Hukuk Bürosu Açmak, Hukuk Bürosu Açma Maliyeti

Hukuk bürosu açmak istiyorsanız, bu rehber tam size göre. Hukuk bölümünden mezun olmuş, iş hayatına atılacak olan avukatlar, karşılarında seçim yapabilecekleri bir çok iş teklifi ile karşılaşabilirler. Büyük firmaların hukuk departmanlarında, AVM’lerde veya devlette avukat olarak rahatlıkla iş bulabilirler. Ancak tamamen bağımsız olarak, herhangi bir kişinin altında çalışmadan kendi müvekkilleriniz ile kendiniz ilgilenmek istemez miydiniz? Hemen hemen her avukatın ortak hayali olan, ancak çoğu avukat adayı tarafından da zor bir hayal olarak kabul edilen hukuk bürosu açmak, aslında o kadar da zor bir hayal değil. Nasıl mı? Gelin hep birlikte inceleyelim!

Avukatlık Bürosu Açmak İstiyorum

Okul sürecinde, arkadaşlarınızla kariyer planı yapmış olabilir, kariyer planlarınız arasında da kendi hukuk büronuzu açmak istediğinizi belirtmiş olabilirsiniz. Bu süreçte herkesin ortak hayali olsa da, çoğu kişi tarafından zor bir hamle olarak görülmektedir. Aslına bakarsanız normal bir ofis açar gibi, bir hukuk bürosu sahibi olabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken noktalardan en önemlisi, işsizlik olacaktır. Hemen mezun olduktan sonra bir hukuk bürosu açarak yüksek bütçeli işler yöneteceğinizi düşünmeyin. Bilinirlik açısından diğer avukatlara göre daha yeni olacağınız için, öncelikle kendinizi tanıtmalı, çevre tarafından bilinir hale gelmelisiniz.

Bu gibi sebeplerden ötürü, öncesinde bazı tecrübeler edinerek hukuk bürosu açma yoluna girmenizi tavsiye ediyoruz. Avukatlık bürosu açmak istiyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise büronun açılacağı yerin belirlenmesidir. Eğer avukatlık bürosu açmak istiyorsanız, büroyu açacağınız il baroya kayıtlı olduğunuz il ile aynı olmalıdır. Eğer baro kaydınızın olduğu ilden farklı bir yerde büro açmak istiyorsanız, baro kaydınızı da bu şehre götürmeniz gerektiğini unutmayın. Peki Hukuk bürosu açma için neler gereklidir, hangi belgeler istenir?

Hukuk Bürosu Açmak İçin Gerekli Belgeler

Hukuk bürosunu, normal bir bürodan ayıran özellik diplomanız olarak gösterilebilir. Ofisi açarken sıradan iş yeri açma işlemleri uygulayacak, diğer faaliyetlerden tek farkınız diplomanız olacaktır. Bunun dışında tüm işlemler, normal iş yeri açma işlemleri ile aynıdır. Ancak bazı alanlarda ise diplomanızı kullanmanız gerekecektir. Hukuk bürosu açmak için gerekli belgeler ve işleyiş süreci şu şekilde sıralanabilir;

  • Kiralanan ofisin iskan belgesi, tapu fotokopisi,
  • Kişinin kimlik fotokopisi, kişisel bilgileri,
  • Kira kontratı, yangın belgesi,
  • Meslek ve ticaret odalarına kayıt,

gibi belgeler ile direkt olarak başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru sırasında talep edilen belgeler belediyelere göre değişiklik gösterebilir. Meslek odalarına kayıt olurken de diploma sorulacaktır.

Bu işlemler iş yeri açma işlemleri olup, belediye ruhsat işlemleri bunlardan bağımsızdır. Ancak yine belediyede de bu gibi belgeler istenecek, ilave olarak yapmış olduğunuz işlemlerin belgesi talep edilecektir.

Hukuk Bürosu Açma Maliyeti Ne Kadardır?

hukuk bürosu açma maliyeti

Hukuk bürosu açma maliyeti, tamamen sizin dekorasyon veya kiralama masraflarına oranla değişecektir. Belediye işlemlerinde ortalama olarak harcamalarınız 1.000 ile 2.000 TL arasında değişiklik gösterebilir. Bunun dışında avukatlık ofisi açmak için ihtiyaç duyacağınız ekipmanlar da maliyete etki edecek durumlardan birisidir. Ofis mobilyaları, misafir ekipmanları, televizyon, bilgisayar gibi elektronik ürünler, tamamen sizin kişisel tercihleriniz doğrultusunda şekillenecektir.

Bunların dışında ilave, ufak masraflar, hesaba katılmayan maliyetler ortaya çıkabilir. Kiralanan ofisin masrafları, dekorasyon veya bakım onarım durumları da maliyetlere etki edebilecektir. Ancak günümüz şartlarından yola çıkarak bir rakam telaffuz etmek gerekirse, tek kişilik bir ofis için ortalama olarak 20.000 ile 30.000 TL arasında masraf yaparak her şey dahil ofis açabilirsiniz. Avukatlık bürosu açma maliyeti bu şekilde belirlenebilir.

Hukuk Bürosu Açarken Nelere Dikkat Etmeliyim?

Hukuk bürosu açmak istiyorsanız, dikkat etmeniz gereken bazı noktalar da mevcut. Bunlardan bazılarına yazımızın ilk bölümlerinde değinmiş olsak da, bazıları ise olması halinde müşteriler arasında hoş karşılanacak ayrıntılardır.

Müvekkillerin Kayıtlarına Önem Verin

Müvekkiller, avukatları tarafından tanınmak ister. Onlardan aldığınız bilgilere değer vermeli, kayıt altında tutmalısınız. Bu gibi hamleler müvekkiller tarafından hoş karşılanabilir. Bazı hazır otomasyonlar satın alarak müvekkil kaydı tutabilirsiniz.

Sosyal Medya Gücüne İnanın

Sosyal medya ve internet ortamının gücüne inanın. Aktif ve sosyal bir avukat olun, mutlaka hukuk büronuzun adında bir İnternet siteniz ve sosyal medya hesabınız olsun.

Avukatlık Ofisi Dekorasyon Nasıl Olmalıdır?

Avukatlık ofisi dekorasyonu, tamamen sizin elinizde olan, bütçenize göre belirleyebileceğiniz bir stile sahiptir. Herhangi bir kalıbı olmadığı gibi, katı kuralları yoktur. Genel olarak kabul edilebilen tasarımları, ferah ve güven veren ortak kullanım alanları oluşturmak, stres halinde olan müvekkillerinize güven aşılar. Kendilerini güvenli, doğru yerde olduklarını hissettirmek kişiler tarafından olumlu kabul edilecektir.

Bir önceki yazımız olan Market Açmak ve Market Açma Maliyeti başlıklı makalemizde Market, Market Açma ve Market Açma Maliyeti hakkında bilgiler verilmektedir.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız ve gireceğiniz kişisel bilgileriniz asla paylaşılmayacaktır.